SUVTEST – ett webbmagasin under Sennbrink Kommunikation – begåvas våren och försommaren 2018 med flertalet artiklar om en urstark och explosiv bil. Jag (Björn Sennbrink) har haft förmånen att under en veckas tid låna en svindyr och supersnabb högprestanda-SUV: Mercedes-AMG GLC 63S, med 510 hk och 700 Nm + 0-100 km/h på 3,8 sekunder!

Mercedes-AMG GLC 63S är värstingen i GLC-familjen hos Mercedes. Det är samtidigt en bil få förunnat att köra. Så ett stort tack till Mercedes-Benz Sverige som lånade ut bilen till mig. Jag hade en händelserik vecka med bilen minst sagt.

För att få ut så mycket som möjligt av testveckan hade jag i förväg gjort ett schema. Detta för att komma till rätta med planlöst omkringkörande och vånda över att ha missat videosekvenser och bilder vid den påföljande bearbetningen.

Jag hade på förhand t.ex. tagit kontakt med VD för Dormy i Örebro. Detta för att få låna golfbagar och kunna skapa en videosekvens där jag helt sonika lastar bilen med golfbagar, istället för ICA-kassar eller gräsklippare som jag använt tidigare.

Jag hade även på förhand tagit kontakt med några personer som jag mött via LunchIn och berättat om möjligheten till medåkning. Detta för att få andras perspektiv på bilens egenskaper, framtoning och hur de upplevde kraften.

Jag hade dessutom möjlighet att spela in videopresentationer vid flera tillfällen. Jag har i skrivande stund tre komplettera presentationer på engelska och två på svenska, som ska klippas ihop för senare publicering på CarTestr-kanalen på YouTube och på SUVTEST(.se).

Så vad har detta med Sennbrink Kommunikation att göra?
Jo, innehållsmarknadsföring är en tjänst jag säljer och arbetar med som deltidsanställd.

Innehållsmarknadsföring av nya och begagnade bilar kan med fördel distribueras i social media, nyhetsbrev eller kundtidningar. Det är content som ger mottagaren värde som en traditionell annons inte kan erbjuda. Det är content som kan leva vidare långt efter att medverkande fordon har sålts. Det är content som kompletterar befintlig marknadsföring via salutorg som Wayke, Blocket och Biltorget.

Vill du lära dig mer om Content Marketing för bilhandlare?
Skicka ett mail till konsult@sennbrink.se för att boka en telefon- eller besökstid.